Tapanimyrskyn kaataman paksun pihapihlajan runtelema leikkimökin katto on uusittu kokonaan. Purimme vanhan katon osittain jo homehtuneetkin laudat pois ja laitoimme uudet tilalle. Katto sai myös uuden huopakatteen sekä maalin. Ompelin samalla uudet vadelma-verhot mökkiin, joita koirat tässä mökin harjakaisissa esittelevät. Harjakaisissa tänään oli mukana myös mummu, pappa, täti miehensä kanssa sekä sisko perheineen.
 
 Kiireinen toukokuu on hujahtanut nopeasti kesäkuun puolelle työharjoittelussa naapurikunnan maaseututoimessa EU-tukipapereita käsittelemässä ja tukiehtojen täyttymistä tarkastamassa.

Villellä alkaa maanantaina kesäloma. Viikonlopun aikana retkueemme siirtyy mökille määrittelemättömäksi ajaksi, sillä Villellä alkaa kesäloman jälkeen vuorotteluvapaa ja töihin on seuraavaksi meno vasta marraskuussa.

 
Erikoistumistyöharjoittelun lisäksi AMK-opintoni on edenneet siihen pisteeseen, että opinnäytetyön tekeminen on käsillä. Mökkireissumme aikana suoritankin tutkivan osan opinnäytetyöstäni, joka liittyy oman niityn hoitosuunnitelmaan.

Mökille on tulossa niittytyöläisiä reilu viikon päästä raivaamaan umpeutuvaa 2 ha luonnonniittyämme. Niittytyöläiset koostuvat muutamasta suomenlammas pässistä!

Jos lammaspaimenen touhut kiinnostavat, niin niitä voi seutata kesän aikana täältä. Alla olevin Juha Vainion osuvin sanoin, varsinkin viimeinen kappale, tämä porukka toivottaa aurinkoista ja rentouttavaa kesää!

"Järjestelmä tarpeeksi on mua lypsänyt
luulen että aika alkaa olla kypsä nyt
Tulkaa, viekää sitten vaikka tuhkat pesästä
mut minä nautin kesästä

Käyn ahon laitaa minä ilman paitaa
ei estä kukaan kun matkaa teen
Vain suvituulen minä kutsun kuulen
se ottaa mukaan mun uudelleen

Viranomaiset saa mua turhaan etsiä
vielä riittää sentään jonkin verran metsiä
Enkä välitä mä kuulla yhtään uutista
sen Raatikaisen tuutista

Elämä tää on vain sattumalta saatua
mutta stressin uhrina ois synti kaatua
Hetkeäkään heiluisi en täällä hengissä
mä kiiltonahkakengissä

Siellä missä käki vielä kehtaa kukkua
siellä sammalvuoteella on hyvä nukkua
Kahila ei laula, eikä Höyry selosta
mä nautin hiljaiselosta

Hiljaa vaeltaen tahdon sinne ehtiä
missä ilmesty ei joutavia lehtiä
Hoitakaa te uskolliset hyvin sorvia
jo näkyy hiirenkorvia"