Äitienpäiväsunnuntaina 8.5. aamuvarhaisella lähdimme kalareissulle Inkooseen kaverimme upouudella Buster S:llä. Veneellä ei oltu vielä ajettukaan kuin järvessä ns. sisäänajot. Aluksi kuskimme merimerkkien tunnistaminen oli hieman hakusessa, mutta loppupäivästä meno oli jo melkein ammattimaista... Mistä tulikin mieleemme, että työväenopiston rannikkolaivurikurssi ei olisi pahitteeksi kenellekkään meistä.
Ville osoittautui haukikalastus virtuoosiksi. Ensimmäisestä kalapaikasta virveliin tarttui heti 3,5 kg hauki. Seuraavassa paikassa heittelimme Minnow Spooneilla kaislikkoon, mutta emme saanet haukia ylös, vaikka ne kaislikossa plutasivatkin. Iltapäivästä ajoimme samaan lahteen, missä olimme heti aamusta olleet. Päivä oli uskomattoman aurinkoinen ja lämmin. Minulla kävi pari tärppiä, jotka ilmeisestikin vastavedon keveydestä johtuen pääsivät kuitenkin karkuun. Syytin tylsiä koukkuja ja vaihdoin uistinta... Ville kokeili käyttämääni "tylsäkoukkuista" uistinta, ja muutaman heiton päästä nousi komea 7,3 kg hauki! Ville oli yhtä hymyä koko loppupäivän, ja arvata saattaa, että minä halusin uistimen takaisin! Sainkin sillä sitten loppujen lopuksi kaksi haukea; 1 kg (päästettiin pois) ja 2 kg. Kuskimme Hannu sai myöskin yhden kiloisen hauen. Lisäksi Hannulta hajosi digikamera ja patruunaliivit pamahtivat auki, kun vetonaru jäi kiinni veneen rattiin. Varsinainen koomikko tuo meidän kuski. =) Kaiken kaikkiaan aivan mielettömän upea merikalastuksen avajainen. Palasimme iltamyöhällä kotiin nenu ja poskipäät hieman palaneina, mutta ah niin onnellisina. Kiitokset Hannulle ikimuistoisesta päivästä!

Eilen 12.5. Elinan tallille syntyi vihdoinkin Mantan varsa. Kävimme sitä heti iltapäivällä katsomassa ja voi kuinka suloinen tamma on. Tyttö on vaaleanruskea nappisilmä ja pelkkäää säärtä. =)

Karvatassut voivat hyvin. Onni porhaltaa pitkin maita ja mantuja, hyvä kun ehtii kotona välissä kääntymään. Nana odottelee kärsimättömänä uimakauden avajaisia, pitääkin tänä viikonloppuna käydä "heittämässä koirien talviturkit pois". Wilmaa alkaa taas vaivaamaan silmät, kuten joka kesä. Liekö neiti koivulle allerginen? Wilma täytti 6-vuotta 9. päivä. Wilma sai paljon haleja ja pusuja päivän kunniaksi. Tässä odotellaan, koska Wilmasta tulee vanha ja väsynyt... Olemme myös reippailleet koirien kanssa Toivikkeen majalle parin tunnin lenkkejä. Viime kerralla matkaamme ilahdutti söpö vesimyyrä, joka mennä vipelsi puroa ylös ja alas.
Niin ja apua, tänään on perjantai ja 13. päivä!