Tässä kuvassa olen minä, iso vaalee ja pikkulikka.

Emännällä ja isännällä on kuulemma jotain kevätkiireitä. Niin ovat tämänkin viikon menneet tukka putkella. Viikonloppuna ne kävi jossain Tallinnassa isännän kisoissa ja tulivat sieltä kultaisen ja hopeisen pokaalin kanssa. Ja taisi niillä hieman repuissa kilistä ja hölskyäkin. Jostain pääsiäis- ja kesäjuomista kuulin niiden höpisevän. Vähän odottelin itselle tuliaisia, mutta ei ne mitään tuoneet... No, onneksi sentäs hakivat mut ja pikkulikan kotiin mummolasta päivähoidosta. Vaikka ei sinänsä, on se niin mukava paikka, että siellä hyvin olis yön ylikin viihtynyt.

Eilen koittikin taas onnen päivä, kun pääsi ison vaaleen kanssa lenkille. Mä en edes yrittänyt hillitä munatonta lempeäni vaan nappasin heti karhun ottein ison vaaleen syleilyyn, kun vaan edes hitusen kosketusetäisyydelle pääsin. Ois ehkä tarvinnut hieman hillitä itteään, kun emäntä otti mut sitten remmiin kulkemaan.

Kyllä mua harmitti, kun pikkulikka sai kuitenkin riekkua ison vaaleen naamalla. Iso vaalee yritti murahdella pikkulikallekin, mutta se ei ottanut murahduksia kuuleviin korviin tai sitten se on vaan niin kovapäiseksi tullut ettei paljon välittänyt.

No, ne sai kuitenkin juoksennella vapaana ja mä jouduin emännän ja sen siskon höpinöitä kuuntelemaan. Enimmäkseen ne tuntuivat puhuvan keväästä ja valittavan siitä miten jalka pettää moottorikelkkaurallakin läpi lumipajasta ja tulee hiki. Paljon oli kuulemma lumet jo sulaneetkin, mutta silti niin paljon jäljelläkin. Ota tuosta sitten selvää. Ei mulla ainakaan jalka mistään läpi mennyt, joten hyvä oli kulkea, vaikken irti saanutkaan olla.

Niin, ja tosta keväästä vielä. Se tuntuu olevan päivän polttava puheenaihe. Mutta tänään kuulin jo mainittavan kesän! Emäntä bongasi meidän takapihalla peipon. Ihan kuin muistaisin kuulleeni joskus semmosen lorun, missä on kohta, että puoli kuuta peipposesta!


Tässä kuvassa iso vaalee yrittää selkeesti keikistellä mulle, vaikka ärähtääkin heti, jos yritän vastata sen kosiskeluelkeisiin. Hmmm, nartut! (*iso huokaus*). Ja kattokaa tota pikkulikkaa, se yrittää olla niinkuin ei huomais mitään!

Terkkuja isolle vaaleelle,
Kalle

P.S pikkulikka lähettää iloiset hännän huiskutukset myös!