"Arvatkaas mitä? Emäntä on saanut jostain päähänsä, että mä oon lihava! Emäntä on ruvennut juoksuttamaan mua pyörän kanssa. Höpisee jostain kisoista ja että ei kehtaa mennä mun kanssa sinne, jos oon näin paksu. En mä omasta mielestä kyllä mikään lihava oo, mulla on vaan turkki tosi tuuheessa kunnossa!

Tänään ei onneks pyöräilty vaan pääsin treffeille! Harmi vaan, että siinä oli parikin esiliinaa mukana: mun isäntä ja ison vaaleen isäntä. Sen lisäks liehittelyt  meinas mennä hieman mönkään, kun isännät piti kauheeta vauhtia yllä. Onkohan emäntä saanut isännänkin päähän syötettyä ajatuksia mun lihavuudesta?!? En mä vaan ymmärrä miks meidän muuten ois tarvinnut juosta koko matka, oltaishan me voitu välillä pysähtyä, että olisin voinut vähän paremmin liehitellä Cindyä. Isäntä puhui jotain, että multa ois munat leikattu, ja et pitäis toisenlailla käyttäytyy, mutta en mä vaan ymmärtänyt, että mitähän se taas mahtoi höpöttää jonninjoutavia... Ota noista kaksjalkaisista selvää.

Mä luulin, että ison vaaleen treffit ois jääneet päivän kohokohdaksi, mutta mitä vielä. Kun tultiin kotiin, niin isäntä ja emäntä pakkas autoon mut ja ton mustan rimppakintun, joka on nyt kohta jo pari kuukautta notkunut täällä mun kotona. Ilo oli ylimmillään, rimppakintusta huolimatta, kun huomasin, että me mennään uimaan "sinne missä joki menee tien yli".

Käveltiin uimapaikoille niin, että se musta rääpäle, Hildaksi ne taitaa sitä kutsua, oli remmissä ja munkin piti olla. Emäntä päästi rääpäleen poukkoilemaan ihan mun viereen ja mä vaan yritin kestää... Ihmetys oli suuri, kun uimapaikalla ne päästi meidät molemmat irti! Yleensä meistä toinen on ollut remmissä, mutta tais isäntäväellä olla pasmat sekaisin. Mä taisin myös olla isosta vaaleesta vielä niin sekaisin, etten ees älynnyt olla naskalille vihainen.

Tarkemmin kun ajattelen, niin pikku naskali oli itseasiassa ihan hauska tapaus. Sen kanssa oli hauska tutkia rantapusikoita, kieriä, juosta harjun rinteitä ylös alas peräkkäin ja rinnakkain. Niinkin pieneks se on tosi vikkelä tapaus, pysyi hyvin mun vauhdissa! Tosi reipas tapaus joo, vaikka uimaan se ei kyllä uskaltanut vielä tulla, vaikka mä kävinkin pari rinkiä polskuttelemassa.

Autolle mennessä oltiin taas remmissä ja ihan hyvä niin, sillä meitä vastaan tuli kaks jotain isohkoa koiraa. Vissiin jotain saksanseisojia tms. Toinen niistä ois halunnut kovin tulla haistelemaan rääpälettä, mutta silloin mä päätin mennä väliin. Mä tajusin, että hei toi rääpälehän taitaa olla mun pikkusisko, eikä sitä niin vaan toiset saa haistelemaan tulla!

Iloiset hännän heilutukset vaan kaikille, mulla oli tänään nasta päivä!"

Kalle